Sunday 25 March 2018

Eu ets 거래 시스템


EU 배출권 거래 시스템 (EU ETS)에 참여


배출권 거래 시스템의 작동 방식, 무료 수당 할당 방법, 준수에 대한 세부 사항, 시스템에 항공을 포함시키는 방법 및 소규모 배출 업체 및 병원에 대한 영국의 옵트 아웃 계획을 포함하는 EU 배출권 거래 시스템 소개.


개요.


EU ETS는 세계에서 가장 큰 다국적, 다 부문 온실 가스 배출 거래 시스템입니다.


여기에는 EU 전역에 11,000 개 이상의 발전소와 산업 플랜트가 포함되어 있으며 이들 중 약 1,000 개가 영국에 있습니다. 여기에는 발전소, 정유 공장, 근해 플랫폼 및 철강, 시멘트 및 석회, 종이, 유리, 세라믹 및 화학 제품을 생산하는 산업이 포함됩니다.


대학 및 병원을 포함한 다른기구들도 EU ETS의 적용을받을 수있다. 유럽 ​​공항을 오가는 항공기 운영자는 EU ETS의 적용을받습니다.


이 지침은 시스템 납품 단계의 세부 사항을 포함하여 EU의 상한 및 교역 시스템을 설명합니다. 국가 이행 조치 (NIMs)를 통한 영국의 단계 III 무료 수당 신청 정보와 준수 및 검증 세부 정보를 제공합니다. 또한 항공 산업에 대한 배출 규제 및 영국의 소형 방출 및 병원 탈퇴 계획에 관한 섹션이 있습니다.


모자와 무역.


EU ETS는 '상한 및 교역'기준에 따라 작동하기 때문에 시스템에 의해 커버되는 모든 참여자가 허용하는 총 온실 가스 배출량에 '상한선'또는 한도가 설정되며, 이 상한선은 배출 가능 배출량으로 전환됩니다.


거래 가능한 배출 허용량은 시장 참여자에게 할당된다. EU ETS에서 이것은 무료 할당과 경매가 혼합 된 형태로 이루어집니다. 하나의 수당은 소지자에게 1 톤의 이산화탄소 (또는 그 상당량)를 방출 할 권리를 부여합니다. EU ETS가 적용되는 참가자는 매년 배출량을 모니터링하고보고해야하며 연간 배출량을 충당하기에 충분한 배출량을 포기해야합니다.


할당보다 더 많이 배출 할 가능성이있는 참가자는 배출 감축 조치를 취하거나 추가 수당을 구입할 수있는 선택권을 갖는다. 중등 시장 - 예를 들어 필요하지 않은 수당을 보유한 회사 - 또는 회원국이 경매를 개최 한 경우. EU ETS : 탄소 시장 웹 페이지에서 더 많은 정보를 얻을 수 있습니다.


온실 가스 배출 저감은 어디에서나 동일한 환경 영향을 미치기 때문에 (물리적 위치면에서) 배출 감축이 이루어지는 곳은 중요하지 않습니다.


배출권 거래의 근거는 환원 비용이 가장 낮은 곳에서 배출 감축을 가능하게하여 기후 변화를 해결하는 데 드는 전체 비용을 줄이는 것입니다.


거래의 작동 원리 : 간단한 가상의 예.


역사적으로 설비 A와 설비 B는 모두 연간 210 톤의 CO2를 배출합니다. EU의 배정 절차에 따라 각각 200 개의 수당이 주어집니다. 첫해가 끝날 무렵, 설치물 A에 대해 180Mt의 배출량이 기록되었는데, 이는 연 초에 에너지 효율 보일러를 설치하여 이산화탄소 배출량을 줄였습니다. 이제 탄소 시장에서 잉여 수당을 무료로 판매 할 수 있습니다.


설비 B는 생산 능력을 증대해야하기 때문에 220Mt CO2를 배출했지만 에너지 효율 기술에 투자하기에는 너무 비쌌습니다.


따라서 설치 B는 설치 A가 추가 수당을 판매 할 수 있었기 때문에 사용 가능하게 된 수당을 시장에서 샀다.


순수한 효과는 가장 저렴한 곳에서 탄소 감소에 대한 투자가 발생하고 CO2 배출량이 두 시설 모두에 대해 부여 된 400의 허용량으로 제한된다는 것입니다.


배출권 거래 시스템의 배달 단계.


지금까지 EU ETS의 3 단계 운영 단계가 전달되었거나 합의되었지만 계획은 2020 년 이후에도 계속 될 것으로 예상됩니다.


1 단계 (2005 년 1 월 1 일부터 2007 년 12 월 31 일까지)


이 단계가 완료되었습니다. 이 단계에 대한 자세한 내용은 National Archives 버전 DECC : EU ETS Phase I 웹 페이지에서 볼 수 있습니다.


2 단계 (2008 년 1 월 1 일 ~ 12 월 31 일)


EU ETS의 2 단계는 첫 교토 공약 기간과 일치했습니다. 2 단계는 1 단계에서 얻은 교훈을 바탕으로 유리, 광물질, 석고, 해상 석유 및 가스 생산, 석유 화학 제품, 카본 블랙 및 통합 제철소에서 발생하는 CO2 배출량을 충당하기 위해 확대되었습니다.


2 단계에서 각 회원국은 국가 할당 계획 (NAP)을 개발했으며, 이 단계에서는 회원국이 해당 단계에서 발행하기로 한 총 허용량을 명시하고, 해당 할당량을 해당 운영자에게 분배하도록 제안한 방법은 체계. 각 NAP는 유럽 집행위원회 (European Commission)의 승인을 받아야했습니다. 승인 된 영국 2 상 NAP는 2007 년 3 월 16 일에 발간되었습니다.


이 단계에 대한 자세한 내용은 National Archives 버전의 DECC : EU ETS Phase 2 웹 페이지에서 볼 수 있습니다.


단계 III (2013 년 1 월 1 일 ~ 2020 년 12 월 31 일)


EU ETS의 현재 단계는 앞의 두 단계를 기반으로하며, 사용 가능한 수당에 대한 EU 차원의 상한선 및 그 수당의 경매 증가 등을 포함한 기후 변화 대응에 크게 기여하도록 크게 개정되었습니다. 소형 송신기 및 병원의 규정 준수 비용을 낮추는 영국의 계획으로


EU의 상한선은 매년 20 % 가량 배출량을 줄여 2005 년 기준 배출량보다 21 % 가량 감소한 2020 년까지 전체 배출량을 1.74 % 줄이게 될 것입니다. 이 궤도는 2 단계 중간 지점의 출발점에서 계산되어 설명 될 것입니다 2013 년 이후로 감소 할 전망이다.


무료 할당.


대부분의 EU 전력 부문을 제외하고 EU ETS가 적용되는 모든 분야는 저탄소 경제로의 이행을 지원하기 위해 수당을 무료로 배분받습니다.


또한 유사한 탄소 비용이없는 국가와의 경쟁 위험이 큰 산업 부문 (자세한 내용은 EU ETS의 탄소 누출 섹션 참조)은 더 많은 수당을 공제받을 수 있습니다.


2011 년에 회원국은 '국가 이행 조치'또는 'NIM'이라고하는 3 단계에서 각 산업 설비에 발행 할 예비 수의 예비 품목 목록을 유럽 집행위원회에 제출해야합니다. 영국은 2011 년 12 월 12 일 NIM을 유럽 집행위원회 (European Commission)에 제출했으며, 이후 2012 년 4 월 수정 된 NIM을 제출했다.


2013 년 9 월 5 일 유럽 집행위원회는 각 회원국의 NIM에서 EU ETS 수당의 무료 할당을 확인하고 확인하는 절차를 완료했다고 발표했다. 또한 EU 전역의 무상 할당이 ETS 지침에서 정한 한계 내에서 유지되도록 상호 부문 별 수정 요소가 필요하다고 발표했다. 이 요인으로 인해 2013 년 EU ETS 설비의 예비 할당이 5.73 % 감소하여 2020 년에 17.56 %로 증가했습니다. 따라서 2013-2020 년 평균 배분 감소는 11.58 %입니다.


아래의 첫 번째 목록은 2013 년 12 월 18 일 유럽 연합 집행위원회 (European Commission)에서 승인 한대로 영국의 각 산업 시설에 대한 단계 III의 무료 할당 수치를 보여줍니다. 두 번째 목록에는 할당에 대한 변경 사항을 고려한 Phase III의 업데이트 된 무료 할당 수치가 표시됩니다 예를 들어 부분적 중단, 상당한 용량 감소 또는 설치가 EU ETS (신규 진입 업체)에 들어간 경우 등 2014 년 4 월 30 일 현재 개별 설치에 대한 영국의 NIM에 동의했습니다. 이 목록은 단계적으로 할당에 대한 추가 변경 사항을 고려하여 매년 업데이트됩니다.


영국 국가 이행 조치에서 승인 된 단계 III 무료 할당.


PDF, 635KB, 14 페이지.


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영국 국가 할당 테이블 : 할당에 변화를 포함하여 단계 III 자유로운 할당 : 2014 년 6 월.


PDF, 727KB, 31 페이지.


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영국 국가 배정 표 : 변경 사항을 포함한 3 단계 국가 배정 : 2015 년 4 월


PDF, 397KB, 32 페이지.


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영국 국가 배정 표 : 변화를 포함하는 단계 III 국가 배부 : 2016 년 4 월.


MS Excel 스프레드 시트, 73.2KB.


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영국 국가 할당 테이블 : 변화를 포함하여 단계 III 국가 배부 : 2017 년 4 월.


PDF, 407KB, 24 페이지.


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탄소 누출 및 EU ETS.


법적으로 구속력있는 국제 기후 협약이 부재 한 상황에서 회사가 비용 증가를 감당할 수 없기 때문에 EU 외부에서 생산이나 투자를 전환 할 때 지구 온난화 가스 배출량 증가에 대한 전망을 나타내는 용어입니다 시장 점유율을 크게 상실하지 않으면 서 고객에게 EU ETS에 의해 유도됩니다.


탄소 누출 문제를 해결하는 가장 좋은 방법은 법적으로 구속력있는 국제 기후 협약입니다. 이것은 탄소 비용 계산과 관련하여 EU 내외의 산업계에 평등 한 경쟁 구도를 조성 할 것이다.


EU ETS는 탄소 누출의 위험을 완화하기위한 2 가지 메커니즘을 제공합니다. 첫째, 탄소 누출의 중대한 위험에 처한 것으로 여겨지는 부문은 부문 벤치 마크까지 100 % 무료 수당을받을 자격이있다. 위험에 처하지 않은 분야는 2013 년에 무료로 할당액의 80 %를 받게되며, 2027 년에는 전체 경매와 같이 0 %에 도달 할 전망으로 2020 년에 30 %로 매년 감소합니다.


두 번째 메커니즘은 회원국들이 간접적 인 EU ETS 비용의 결과로 (즉, EU ETS와 관련된 전기 가격의 인상을 통해) 탄소 누출 위험이 큰 분야를 보상 할 수있게한다. 자세한 내용은 간접 탄소 누출 보상 제도 섹션 참조).


영국 정부는 국제 기후 협약이없는 경우 자유 할당 원칙을 강력하게지지합니다. 우리는 비례하여 무료 수당 분배가 국제 무역 장벽을 높이 지 않으면 서 탄소 누출 위험이 큰 분야를 구제한다고 믿는다. 그러나 EU ETS의 제 4 단계에서 현행 EU ETS 규정이 개정되지 않는다면 위험에 처한 사람들이 미래에 충분히 보상받지 못할 수도 있습니다.


영국 정부는 경쟁력 및 탄소 누출에 대한 업계의 우려를 인식하고 탄소 누출의 심각한 위험에 처한 부문이 이러한 위험으로부터 보호되도록 노력합니다. 2014 년 6 월 Google은 에너지 및 기후 변화 부 (Department of Energy and Climate Change)가 위촉 한 Vivid Economics 및 Ecofys에서 수행 한 연구 프로젝트를 출간하여 탄소 누출의 발생과 산업 부문 및 평가 부문의 탄소 누출의 근본적인 원인을 조사했습니다 완화를위한 조치.


이 보고서는 24 개 산업 부문의 탄소 누출 위험을 모델로하고 있으며 업계 이해 관계자와 협의하여 작성되었습니다. 모델링 분석에 따르면 여유분 할당과 같은 완화 정책 조치가 없거나 탄소 저감 잠재력이 없으며 유럽 연합 외부의 탄소 규제가 증가하지 않을 경우 많은 부문에서 누출 위험이 있습니다. 이러한 가정을 감안할 때, 모델링 분석은 현실에서 발생할 것으로 예상되는 것보다 높은 탄소 누출 율을 보여줍니다. 보고서에 표현 된 견해는 작가의 견해이며 영국 정부의 공식 입장은 아닙니다.


최종 보고서, 사례 연구 및 관련 동료 검토가 제공됩니다.


공제액 할당에 대한 탄소 누출 상태 평가.


탄소 누출의 위험이있는 부문은 EU ETS Directive에 제시된 일련의 기준 및 기준에 따라 평가됩니다. 2013-2014 기간 동안 누출의 위험이 있다고 여겨지는 섹터 목록은 2009 년 12 월 EU comitology 절차를 통해 합의되었으며, 이후 유럽 집행위원회 결정에 추가 된 목록에 추가되었습니다.


EU ETS Directive는 매 5 년마다 위험이있는 부문에 대한 검토를 허용하며, 매년 임시로 목록에 부문을 추가 할 수 있습니다. 2014 년 5 월 5 일 유럽 집행위원회 (European Commission)는 ETS 지침에 명시된 양적 및 질적 기준에 따라 2015-19 년 기간의 부문 목록 초안을 발표했습니다. 탄소 배출량 초안 목록은 EU 기후 변화위원회 (European 기후 변화위원회)에 곧 투표로 제출 될 것이며, 채택되기까지 3 개월 동안 유럽 의회와 이사회에 회부되어야합니다.


2013 년 8 월 31 일에 영국은 2015 년에서 2019 년까지 탄소 누출 목록을 결정하는 방법론에 대한 유럽위원회의 협의에 응했습니다.


간접적 탄소 누출 보상 체계.


2011 년 가을 성명서에서 재무 장관은 정부가 2013 년부터 지출 집행 기간 동안 약 2 억 5 천만 파운드 상당의 가장 전력 집약적 인 산업의 전력 비용에 대한 정책 영향을 줄이기위한 조치를 취할 것이라고 발표했다.


그 일환으로, 정부는 주정부 보조 지침에 따라 탄소 가격 및 EU ETS의 간접 비용을 상쇄하기 위해 가장 전력 집약적 인 사업을 보상하기로 약속했습니다. 2014 년 예산안에서 재무 장관은 탄소 가격 플로어 및 EU ETS의 간접 비용에 대한 보상이 2019 년에서 2020 년으로 연장 될 것이라고 발표했습니다.


유럽 ​​집행위원회는 2012 년 6 월에 EU ETS의 간접 비용에 대한 보상에 관한 개정 된 국가 원조 지침을 채택했다. 이 지침은 간접 배출 비용으로 인한 탄소 누출 위험에 노출 될 것으로 여겨지는 부문을 열거하고, 그들에게 제공 될 수있는 보상 수준. 모든 회원국 보상 체계는 유럽 연합 집행위원회가 정한 기본 틀 내에서 설계되어야합니다.


2012 년 10 월 DECC와 BIS는 에너지 집중 산업 보상 체계 협의회를 개최하여 보상 패키지의 적격성과 디자인에 대한 제안을 발표했습니다.


2012 년 12 월에 종료 된 협의는 패키지에 관심있는 모든 사람들이 제안서에 의견을 제시 할 수있는 기회를 제공하여 에너지 및 기후의 결과로 탄소 누출의 위험이 가장 큰 회사를 대상으로 보상을 보장 할 수 있도록했습니다 정책을 변경하십시오.


2013 년 5 월에 EU ETS 보상 패키지에 대한 응답 및 주정부 지원 승인을 상세히 검토 한 결과, EU ETS의 자문 및 최종 보상 체계 설계에 대한 정부의 대응을 발표했습니다. 영국은 2013 년 EU ETS의 간접 비용에 대한 지불을 시작했습니다.


유럽 ​​연합 집행위원회 (European Commission)의 국고 보조금 승인을 받아야하는 탄소 가격 (Carbon Price Floor) 보상에 대해서는 여름 후반에 지침을 발표하고 그 후 곧 지급을 시작할 것으로 예상됩니다.


신입 회원.


신입 회원 보장제 (New Entrants Reserve (NER))는 EU 운영자에게 허용 된 수당으로, 신규 사업자 또는 현저하게 생산 능력이 증가한 기존 사업자를위한 것입니다. 영국의 EU ETS 규제 기관은 모든 NER 응용 프로그램의 관리 및 평가를 담당합니다.


수당에 대한 더 자세한 정보는 EU ETS : allowances page에서 찾을 수 있습니다.


EU ETS 준수.


EU ETS 규제 기관은 허가 및 배출 계획 (항공), 모니터링 및보고 (모니터링 계획 포함), 검증 된 배출 보고서 (및 톤 킬로미터) 평가와 같은 운영 기능을 포함하여 EU ETS 규정 준수를 집행 할 책임이 있습니다. 보고서), NER에 대한 신청 평가, 용량 변경 또는 활동 중단으로 인한 할당 축소 결정, 검증 자 활동에 관한 UKAS와의 정보 교환.


민사 처벌을 계산하기 위해 BEIS는 규제 기관이 사용하는 EU ETS 탄소 가격의 가치를 결정합니다. 결정은 매년 11 월에 출판됩니다 :


2013 년 8 월 7 일, 우리는 온실 가스 배출권 거래제 규정 2012에 대한 여러 개정안에 대한 협의를 시작하여 3 단계로의 전환시 EU ETS 처벌을 간소화하고 조화 시키며 명확성을 향상시키고 사업 부담을 줄입니다. 협의는 2013 년 9 월 19 일에 마감되었습니다.


EU ETS 준수 방법에 대한 자세한 내용은 다음을 방문하십시오.


모니터링, 보고, 검증 및 인증.


유럽 ​​집행위원회의인가 및 검증 규정에 관한 지침은 모든 고정 설치 시설, 항공 운영자, 검증 기관 및 규제 기관의 운영자가 EU 전역에서 일관되게 검증을 수행 할 수 있도록 돕는 것을 목표로합니다. 실용적인 정보와 EU ETS 지침, 유럽위원회의 모니터링 및보고 규정, 온실 가스 허가 / 모니터링 계획 / 톤 킬로미터 계획에서 요구되는 연간 검증 요구 사항에 대한 실질적인 정보와 조언을 제공합니다.


영국에서 공인 된 ETS 인증 기관을 찾는 것.


UKAS 목록에는 다른 국가 인증 기관의인가를받은 검증 기관이 포함되어 있지 않으며, 3 단계 규칙에 따라 비 영국 검증 기관에 대한 '등록'또는 수락 절차가 없습니다. 모든 인증 기관은 인증 및 검증 규정에 따라 인증을 받았음을 증명해야합니다. 운영자는 자신의 검증자가 관련 업무 범위에 대해 공인되었는지 확인해야 할 책임이 있습니다. 인증 기관의 인증 범위에 대한 세부 사항은 인증 기관의 인증 인증서에서 확인할 수 있습니다.


다음 정보를 포함 시키십시오 :


확인 자의 이름 조직 국가 인정 번호 귀하의인가 인증서 사본 주요 연락 담당자의 성명 및 주소 (이 사용자는이 확인자를 위해 다른 사용자를 관리 할 책임이 있습니다)


ETSWAP 관리자가 액세스 요청을 승인하면 ETSWAP에서 개별 사용자 계정의 로그인 세부 정보를 보내드립니다.


확인 프로그램 레지스트리 계정을 신청하려면 응용 프로그램 팩의 etregistryhelpenvironment-agency. gov. uk.


추가 지침.


EU ETS 모니터링 및보고에서 영국 온실 가스 인벤토리 데이터 사용 : 국가 별 요인 목록.


유럽 ​​집행위원회 (European Commission)의 모니터링 및보고에 관한 규정은 특정 상황에서 국가적으로보고 된 데이터가 기본 요소로 사용될 수 있도록합니다.


영국의 온실 가스 인벤토리 (AEA-Ricardo)의 탄소 배출 계수와 발열량은 EU ETS의 연간 배출량보고에 사용할 수 있습니다.


2017 년의 배출 계수 및 발열량.


MS Excel 스프레드 시트, 81.7KB.


국가적 요인은 특정 산업에서 사용되는 특정 연료에 대한 Tier 2 및 Tier 2a 배출 계수 및 순 발열량입니다.


이 자료는 UN 기후 변화 협약 (UNFCCC)에 매년 제출되는 영국 온실 가스 인벤토리에서 대부분 추출되었다. 온실 가스 인벤토리는 EU 배출권 거래 시스템과 독립적으로 개발됩니다. 이 데이터는 모니터링 및보고 규정 제 31 조 (1)에 언급 된 데이터를 의미합니다.


이 표의 요소는 온실 가스 허가의 일부인 시설의 승인 된 모니터링 계획의 요구 사항에 따라 사용해야합니다.


이전 연도의 테이블은 다음과 같이 사용할 수 있습니다.


EU ETS 미준수.


EU ETS Directive는 회원국들이 효과적이고 비례하며 강제적 인 처벌 제도를 마련 할 것을 요구하지만, 벌칙의 성격은 회원국의 재량에 크게 좌우됩니다 (단, 특정 조건에서 충분한 수당을 지불하지 않으면 벌칙이 부과됩니다 상황).


2012 년 온실 가스 배출권 거래 시스템 규정 (European Gas Emissions Trading System Regulations 2012)은 EU ETS를 준수하지 않을 경우 책임을지는 민사 처벌을 규정하고 있습니다. DECC는 해상 석유 및 가스 산업에 대한 집행 및 제재에 대한 교육부의 접근법을 상술 한 아래 지침을 작성했습니다.


이 규정은 EU ETS Regulator의 결정에 항소 할 수있는 권리를 규정합니다. 잉글랜드와 웨일즈에서는 고정 설치 시설 운영자와 항공기 운영자 및 해외 시설에 대한 항소가 1 단계 재판소에 들립니다.


북 아일랜드의 항소는 Planning Appeals Commission (PAC)에 의해 수락되고 결정됩니다. 스코틀랜드에서는 스코틀랜드 정부의 계획 및 환경 항소 관리국 (DPEA)이 스코틀랜드 장관을 대신하여 이의 제기를 듣고 결정합니다.


2012 년 계획 연도의 2010 년 항공 온실 가스 배출권 거래 제도 규정 (Aeriation Greenhouse Gas Emissions Trading Scheme Regulations 2010)에 따라 처벌 통지에 반대하여 항공 사업자가 제기 한 항소에는 여러 가지 조치가 적용됩니다. 2010 규정에 의거 한 관련 규칙은 2010 년 규정에 따라 결정 또는 고지 된 모든 항소와 관련하여 계속 적용됩니다. 이것들은 항의 기관이 국무 장관 또는 국무 장관이 임명 한 독립적 인 기관임을 규정합니다.


항소 결정.


2012 년 계획 연도 :이 규칙에 따라 6 가지 항소 결정이 내려졌다.


EU ETS의 항공.


EU 배출권 거래 시스템은 항공기 운영자에게 CO2 배출량을 모니터링하고보고하고 이에 상응하는 수당을 포기하도록 요구합니다. 이 계획은 항공 산업이 배출 감소를 제공하면서 지속 가능하게 성장할 수 있도록 항공기의 CO2 배출량을 처리하는 비용 효율적인 수단으로 설계되었습니다. 이 제도는 유럽 경제 지역의 공항 간 모든 항공편에 적용됩니다.


주요 변경 사항은 다음과 같습니다.


2013 년 1 월 1 일부터 2016 년 12 월 31 일까지 항공 ETS의 유럽 경제 지역 (EEA) 범위는 2013 년 배출량의 3 월 및 4 월까지의 준수 기한 연기가 1,000 톤 미만의 비상업적 운영자에게는 면제됩니다 연간 20,000 톤 미만의 이산화탄소를 방출하는 사업자가 2020 년까지 간소화 된 절차를 통해 발급 된 무료 수당 및 경매 수당은 범위 축소에 비례하여 감소합니다.


우리는 어떤 조직이나 개인으로부터의 견해를 환영하며, 항공기 운영자, 비행장 운영자, 검증 기관, EU ETS의 다른 참가자 및 환경 단체에 특히 관심의 대상이 될 것입니다.


항공기 운영자의 배출 규제.


각 항공기 운영자는 단일 회원국에 의해 관리됩니다. 유럽 ​​집행위원회 (EC)는 회원국에 의해 운영되는 사업자를 보여주는 연례 목록을 작성합니다.


운영자가 EU ETS의 계획을 준수하기 위해해야 ​​할 일에 대해 자세히 알아볼 수 있습니다 : 운영자 및 활동 웹 페이지 영향.


경매.


항공기 운영자에게 무료 할당.


유럽 ​​집행위원회는 2014 년 4 월 국제 항공 운송에 관한 EUETS의 범위를 변경하는 법안을 제정했다 (지침 2003 / 87 / EC 개정 Regulation (EU) No 421/2014). Aviation EU ETS의 범위가 변경된 결과, 영국은 적격 항공기 운영자에게 지급되는 무료 수당을 재 계산해야 할 의무가 있습니다. 이 재 계산은위원회 지침에 따라 수행되었습니다.


이 표에는 이전에 만기가 된 무료 수당이었던 모든 운영자가 포함되어 있으며 그 범위 내에서 새로운 무료 수당 할당을 나타냅니다. 작업을 중단 한 운영자는이 목록에서 제거되었습니다.


새로운 비상업적 인 미니멈 (현재 범위를 기준으로 계산 한 연간 1000tCO2 미만)에 따라 면제 된 운영자는이 표에 계속 나타납니다. 그러나 면제 상태로 인해이 운영자는 무료 수당이 없으며 AOHA (Aircraft Operator Holding Account)는 등록 소에서 '제외'로 표시됩니다. 즉 거래를 수행 할 수 없으며 무료 수당이 입금되지 않습니다 .


변경으로 인해 더 이상 수당을받지 못했다고 생각되거나 새로운 무료 수당 할당에 대한 추가 설명을 원할 경우 환경청 항공 헬프 데스크 ETAviationHelpenvironment-agency. gov. uk에 연락하십시오.


역사적인 정보.


영국의 입법 및 EU 규정을 보려면 EU ETS 입법 페이지를 방문하십시오.


이전에 DECC 웹 사이트에서 제공되었던 항공 / 항소 관련 정보를 보려면 EU 방출 거래 시스템 웹 페이지의 National Archives 버전 Aviation을 방문하십시오.


소형 이미 터 및 병원 옵트 아웃 제도.


영국의 Small Emitter와 Hospital Opt-Out Scheme은 적격 설비가 EU ETS의 3 단계 (2013-2020)에서 제외되도록합니다. 이 계획은 유럽 연합 집행위원회 (European Commission)의 승인을 받았습니다.


EU ETS Directive 27 조는 소규모 방사체와 병원을 EU ETS에서 제외시킬 수 있으며, 이 시설의 관리 부담을 줄이기위한 주요 목표를 가지고있다. 이는 EU ETS 하에서보다 작은 방출 자들이 직면하는 관리 비용이 대형 방출 설비에 대한 비용에 비해 CO2 톤 당 불균형하게 높다는 것을 인정한다. 이 지침은 제외 된 설비가 EU ETS와 동일한 배출 감축 기여도를 제공하는 국내 계획에 따라야한다고 규정하고 있습니다.


영국의 옵트 아웃 계획은 산업계와 협의하여 고안되었으며 배출 감축에 대한 인센티브를 유지하면서 EU ETS에 대한 단순하고 규제가없는 대안을 제공하는 것을 목표로합니다. 우리는이 계획이 3 단계에서 업계에 3 천 9 백만 파운드의 비용 절감을 제공 할 것으로 예상합니다.


옵트 아웃 방식은 다음을 통해 규제 완화를 제공합니다.


제 3 자 검증 요건의 제거를 포함한 모니터링, 보고 및 검증 요구 사항 (MRV)의 간소화 된 배출 감축 목표를 가진 항복 허용치에 대한 요구 사항의 대체. 설치 용량 증가.


이 계획에 대한 자세한 내용은 아래에 나열된 문서에 포함되어 있습니다. 이 문서는 2015 년 후반부에 업데이트 될 예정입니다. '자주 묻는 질문 (FAQ)'문서에 언급 된 상담은 이제 닫힙니다.


옵트 아웃 방식의 참가자.


탈퇴 계획의 적용 기간은 2012 년 5 월 23 일부터 7 월 18 일까지였습니다. 247 대의 운영자는 유럽 집행위원회 (ETS)에서 제외 된 유럽위원회의 옵트 아웃 계획에 참여할 수 있도록 승인 받았습니다.


EU ETS 지침은 옵트 아웃 방안에 참여하기위한 추가 설치를 제공하지 않습니다.


2012 년 6 월 12 일에 개최 된 신청 기간, 정책 개발 및 소규모 출품자 워크샵을 포함한 계획 개발에 관한 이전 정보는 National Archives 웹 사이트에서 볼 수 있습니다.


문서 정보.


게시일 : 2013 년 1 월 22 일


업데이트 : 2017 년 7 월 31 일.


2017 년 7 월 31 일 2017 년 4 월 27 일 영국 국가 할당 표에 대한 배출 계수 및 발열량 : 변경 사항을 포함한 3 단계 국가 배정 : 2017 년 4 월 21 일 2016 년 9 월 21 일 항공 EU ETS에 따른 4 가지 항소 결정. 2016 년 7 월 28 일 2016 년 배출 계수와 발열량 2016 년 4 월 29 일 영국 국가 배정 표 : 변화를 포함한 3 단계 국가 배분 : 2016 년 4 월 29 일 2016 년 4 월 29 일 영국 국가 배정 표 : 변화를 포함한 3 단계 국가 배분 : 2016 년 4 월 2015 년 제트 항공 2014 년 10 월 20 일 EU ETS 전략 및 개혁안 추가 2014 년 8 월 26 일 무료 항공 수당 표 추가 2014 년 7 월 16 일 IV 단계에 관한 정보를 추가 함. 2014 년 5 월 15 일 Ecofys cap-setting 보고서의 피어 리뷰가 게시되었습니다. 2014 년 4 월 30 일 EU ETS National Allocation 테이블이 업데이트되었습니다. 2013 년 8 월 7 일 "EU ETS 준수"에서 추가 된 협의 세부 정보. 2013 년 5 월 13 일 영국의 규제에서 항공 배출권 거래 시스템 '시계 멈추기'결정을 이행하는 것에 관한 협의에 대한 정부의 대응이 오늘 발표되었습니다. 2013 년 3 월 4 일 증거에 대한 탄소 누출 요청에 대한 새로운 정보가 포함됩니다. 2013 년 1 월 31 일 최근 NIMS에 대한 유럽 집행위원회의 발표가 2013 년 1 월 22 일에 포함되도록 업데이트되었습니다.


GOV. UK를 개선하도록 도와주십시오.


서비스 및 정보.


부서 및 정책.


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EU 배출권 거래 제도 (EU ETS)


EU 배출권 거래 제도 (EU ETS) 가이드 및 비즈니스에 미치는 영향


콘텐츠 최종 업데이트 : 2013 년 11 월


유럽 ​​연합 배출권 거래소 (ETS)는 유럽 연합 배출권 거래 제도 (European Union Emissions Trading Scheme)로도 알려져 있으며, 사업에서 배출되는 이산화탄소 (CO2)에 상한선을 설정하고 탄소 배출량에 대한 시장 가격을 책정합니다. 에너지 집약 부문 및 약 12,000 건의 설치를 포함하여 EU 배출량의 45 %를 차지합니다.


자세한 내용은 아래를 참조하십시오.


EU ETS : 2 단계 (2008-2012)


EU ETS의 Phase II는 2008-2012 (교토 의정서 약정 기간)부터 실행되었습니다. 이 단계에서 모든 EU 회원국 :


회원국은 NAP (National Allocation Plan) 회원국이 관련 설비의 총 배출량에 대한 한도 ( '상한선')를 제안했다. 이 계획은 일부 개정 된 이후 많은 경우에 유럽 집행위원회에 의해 승인되었다. 분배 된 수당 'Cap'은 EUAs (2 톤의 이산화탄소 = 1 EUA)로 알려진 수당으로 전환되었습니다. 회원국은 승인 된 계획에 따라 자국의 계획에이 수당을 분배했습니다. 최대 10 %의 수당은 무료로 제공되는 대신 경매 될 수 있습니다. 이 경매는 영국과 독일에서 가장 많았습니다. 계획을 운영 함 설비는 검증 된 탄소 배출량을 모니터링하고보고해야했습니다. 매년 말에 설비는 배출량을 충당 할 수있는 충분한 허용량을 양보해야하며 추가 수당을 구입하거나 잉여 공동 이행 (JI) 및 청정 개발 체제 CDM) 크레딧은 2004 년에 합의 된 '연계 지침 (Linking Directive)'을 통해 해당 제도 내에서 사용될 수 있음)


EU ETS의 현재 업무 방식 (2013-2020)


3 단계는 2013 년에 시작되어 2020 년까지 운영됩니다. 3 단계에서 가장 큰 변화는 다음과 같습니다.


이 계획은 또한 2013 년 1 월부터 비 EU 국가에서 출발하거나 비 EU 국가로 출발하는 항공편을 포함하여 EU에서 이착륙하는 모든 항공편을 포함하여 항공 산업으로 확대 될 예정이었습니다. 그러나 2012 년 11 월 유럽 집행위원회는 2013 년 가을 국제 민간 항공기구 (ICAO) 총회 이후까지 유럽 연합의 온실 가스 완화에 관한 국제 협약이 도달합니다. ETS는 2013 년 1 월부터 EU 내 항공편에 계속 적용됩니다. EU ETS 및 항공에 관한 최신 정보는 gov. uk에서 확인할 수 있습니다. 탈퇴


DECC는 영국의 소형 방사체 및 병원에 대한 옵트 아웃 (opt-out) 조항을 도입하여 관리 비용이 낮고 (불균형 적으로 소규모 회사에 치명적) 더 가벼운 터치 방식으로 이동할 수 있도록했습니다. 옵트 아웃은 이에 상응하는 탄소 감축을 제공합니다. 참작.


2013 년부터 최소한 50 %의 경비가 경매 될 것입니다. 청정 개발 체제 (Clean Development Mechanism, CDM) 허용치는 필요한 감축 량의 50 % 이하로 더욱 엄격하게 제한됩니다.


Carbon Trust EU ETS 보고서.


출판 일 : 2004 - 2008.


유럽의 탄소 절단 : EU ETS (CTC734)의 2020 년 계획과 미래


출판 일 : 2008 년 1 월 6 일.


이 보고서는 2008 년 1 월 23 일 유럽 집행위원회 (European Commission)에서 제안한 EU 배출권 거래제 (EU ETS) 개정안과 그 사업에 대한 시사점을 분석합니다.


이 제안은 현재 계획안의 올바른 약점과 비즈니스 및 투자자들이 요구하는 확실성 수준을 제공하는 옳은 방향의 대담하고 중요한 단계라고 제안합니다.


EU ETS가 수익성 및 무역에 미치는 영향 (CTC728)


출판 날짜 : 11/01/2008.


이 보고서는 비즈니스 비용뿐만 아니라 환경에 대한 경쟁력 문제를 파악하기 위해 가격 및 국제 교역 효과 분석을 통해 탄소 비용이 비즈니스 비용에 어떻게 영향을 미치는지에 대한 데이터를 결합한 것입니다. 잠재 응답을 식별합니다.


EU ETS 2 단계 할당 : 시사점 및 교훈 (CTC715)


출판 날짜 : 21/05/2007.


이 보고서는 2 단계 탄소 시장 (그리고 그에 따른 산업 저감 인센티브)에 대한 함의와 할당 과정에서 배워야 할 더 폭 넓은 교훈을 분석합니다.


EU 배출권 거래 시스템의 2 단계 및 그 이상의 옵션 (CTC609)에 대한 할당 및 경쟁력


출판 일 : 2006 년 1 월 6 일.


이 보고서는 Climate Strategies와의 공동 연구를 기반으로 현재까지 EU ETS의 활동을 분석하고 미래 개발에 대한 분석 및 권고를 제공합니다.


이 연구는 EU ETS의 두 번째 단계에서 극복해야 할 7 가지 핵심 과제를 확인하고, EU ETS의 미래에 대한 Carbon Trust 자체의 결론 및 권고를 가능한 효율적으로 배출 감축을 실현하는 데 도움이되는 도구로 제시하고 또한 CO 2가 제한된 세계에서 비즈니스 경쟁력을 보호하고 궁극적으로 향상시킵니다.


유럽 ​​배출권 거래제 : 산업 경쟁력에 대한 시사점 (CT-2004-04)


출판 일 : 2004 년 6 월 30 일.


이 보고서는 영국과 EU에서 산업 경쟁력에 대한 EU ETS의 영향을 심층적으로 탐구합니다. 그것은 경제 모델링과 이해 관계자 면담 프로그램의 결합 된 통찰력에 대한 우리의 분석을 제시합니다.


배경.


EU ETS 계획은 EU가 교토 의정서 (교토 의정서에 따라 온실 가스 배출량을 1990 년 수준에서 8 % 감축)에 부합하도록 돕기 위해 2005 년에 시작되었습니다.


이 계획은 세계 최대의 탄소 거래 제도이다. 이는 잉여 수당을 판매 할 수 있기 때문에 설치시 탄소 배출량을 줄이기위한 인센티브를 제공합니다.


설비는 이산화탄소 (CO2) 방출 활동을 토대로이 계획에 포함된다. 적용 대상 산업은 다음과 같습니다.


전기 세대 아이언 & amp; 철강 광물 가공 (예 : 시멘트 제조) 펄프 및 종이 가공.


EU ETS에 관한 더 자세한 정보는 DECC 웹 사이트에서 찾을 수 있습니다.


서비스.


국제 사이트.


최신 정보 유지.


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EU 배출권 거래 시스템 (EU ETS)


EU 배출권 거래 시스템은 설명했다.


EU 배출권 거래 시스템 (EU ETS)은 기후 변화에 대처하기위한 EU의 정책과 온실 가스 배출을 비용 효과적으로 줄이기위한 핵심 도구의 초석입니다. 그것은 세계 최초의 주요 탄소 시장이며 여전히 가장 큰 탄소 시장입니다.


31 개국 (모두 28 개 EU 국가와 아이슬란드, 리히텐슈타인 및 노르웨이)은 11,000 개 이상의 무거운 에너지 사용 시설 (발전소 및 산업 설비)에서 배출량을 제한하고 이들 국가간에 운영되는 항공사는 EU 온실 가스의 약 45 % 배출.


자세한 개요는 다음을 참조하십시오.


'모자와 무역'시스템.


EU ETS는 '상한 및 무역'원칙에 따라 작업합니다.


한도는 시스템에 의해 보호되는 시설에서 배출 될 수있는 특정 온실 가스의 총량으로 설정됩니다. 총 배출량이 감소하도록 시간이 지남에 따라 배출량이 감소합니다.


상한선 내에서 회사는 필요에 따라 서로 교역 할 수있는 배출권을 받거나 구입합니다. 그들은 또한 전세계의 배출 저감 사업으로부터 국제 신용을 제한적으로 구입할 수 있습니다. 이용 가능한 총 허용 한도의 한도로 인해 가치가 있음을 보장합니다.


해마다 회사는 모든 배출량을 충당하기 위해 충분한 수당을 내야하며, 그렇지 않으면 무거운 벌금이 부과됩니다. 회사가 배출량을 줄이면 예비 수당을 유지하여 미래의 필요를 충당하거나 수당이 부족한 다른 회사에 판매 할 수 있습니다.


Trading은 최소 비용으로 배출량을 줄이는 유연성을 제공합니다. 견고한 탄소 가격은 또한 깨끗하고 저탄소 기술에 대한 투자를 촉진합니다.


3 단계 (2013-2020)의 주요 기능


EU ETS는 현재 3 단계에 있으며 단계 1 및 2와는 상당히 다릅니다.


주요 변경 사항은 다음과 같습니다.


이전의 전국 대두 시스템 대신에 EU 배출권 한도가 적용된다. 경매는 공짜 할당 대신 공제액을 할당하는 기본 방법이며, 공짜로 할당 된 공제액에 조화 된 할당 규칙이 적용된다. 가스에는 NER 300 프로그램을 통해 혁신 신 재생 에너지 기술 및 탄소 포집 및 저장 배치에 자금을 지원하는 신입 자 예비 (New Entrants Reserve)에 3 억 개의 수당이 포함되었습니다.


섹터와 가스가 덮였습니다.


이 시스템은 높은 정확도로 측정, 보고 및 검증 될 수있는 배출물에 중점을 둔 다음 분야 및 가스를 포함합니다.


carbon dioxide (CO 2 ) from power and heat generation energy-intensive industry sectors including oil refineries, steel works and production of iron, aluminium, metals, cement, lime, glass, ceramics, pulp, paper, cardboard, acids and bulk organic chemicals commercial aviation nitrous oxide (N 2 O) from production of nitric, adipic and glyoxylic acids and glyoxal perfluorocarbons (PFCs) from aluminium production.


Participation in the EU ETS is mandatory for companies in these sectors , but.


in some sectors only plants above a certain size are included certain small installations can be excluded if governments put in place fiscal or other measures that will cut their emissions by an equivalent amount in the aviation sector, until 2016 the EU ETS applies only to flights between airports located in the European Economic Area (EEA).


Delivering emissions reductions.


The EU ETS has proved that putting a price on carbon and trading in it can work. Emissions from installations in the scheme are falling as intended – by around 5% compared to the beginning of phase 3 (2013) (see 2015 figures).


In 2020 , emissions from sectors covered by the system will be 21% lower than in 2005 .


Developing the carbon market.


Set up in 2005, the EU ETS is the world's first and biggest international emissions trading system, accounting for over three-quarters of international carbon trading.


The EU ETS is also inspiring the development of emissions trading in other countries and regions. The EU aims to link the EU ETS with other compatible systems.


Main EU ETS legislation.


30/04/2014 - Consolidated version of Directive 2003/87/EC of the European Parliament and of the Council establishing a scheme for greenhouse gas emission allowance trading within the Community and amending Council Directive 96/61/EC 23/04/2009 - Directive 2009/29/EC of the European Parliament and of the Council amending Directive 2003/87/EC so as to improve and extend the greenhouse gas emission allowance trading scheme of the Community 19/11/2008 - Directive 2008/101/EC of the European Parliament and of the Council amending Directive 2003/87/EC so as to include aviation activities in the scheme for greenhouse gas emission allowance trading within the Community 27/10/2004 - Directive 2004/101/EC of the European Parliament and of the Council amending Directive 2003/87/EC establishing a scheme for greenhouse gas emission allowance trading within the Community, in respect of the Kyoto Protocol's project mechanisms 13/10/2003 - Directive 2003/87/EC of the European Parliament and of the Council establishing a scheme for greenhouse gas emission allowance trading within the Community and amending Council Directive 96/61/EC.


Carbon market reports.


23/11/2017 – COM(2017) 693 – Report on the functioning of the European carbon market 01/02/2017 - COM(2017) 48 - Report on the functioning of the European carbon market 18/11/2015 - COM(2015) 576 - Report on the functioning of the European carbon market 14/11/2012 - COM(2012) 652 - The state of the European carbon market in 2012.


Revision of the EU ETS for phase 3.


04/02/2011 - European Council conclusions of 4 February 2011 (see conclusions 23 and 24) 18/03/2010 - Guidance on interpretation of Annex I of the EU ETS Directive (excl. aviation activities) 18/03/2010 - Guidance paper to identify electricity generators 06/04/2009 - Council press release on the adoption of the climate and energy package 12/12/2008 - Presidency conclusions of the European Council (11 and 12 December 2008) 12/12/2008 - European Council Statement on the use of auction revenues 23/01/2008 - Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council amending Directive 2003/87/EC so as to improve and extend the greenhouse gas emission allowance trading system of the Community 23/01/2008 - Commission staff working document - Accompanying document to the Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council amending Directive 2003/87/EC so as to improve and extend the EU greenhouse gas emission allowance trading system - Impact assessment.


이행.


04/07/2013 - Amended Draft Regulation on determining international credit entitlements 05/06/2013 - Draft regulation on determining international credit entitlements 05/05/2013 Commission Regulation (EU) No 389/2013 of 2 May 2013 establishing a Union Registry pursuant to Directive 2003/87/EC of the European Parliament and of the Council, Decisions No 280/2004/EC and No 406/2009/EC of the European Parliament and of the Council and repealing Commission Regulations (EU) No 920/2010 and No 1193/2011 Text with EEA relevance 18/11/2011 - Commission Regulation establishing a Union Registry for the trading period commencing on 1 January 2013, and subsequent trading periods, of the Union emissions trading scheme pursuant to Directive 2003/87/EC of the European Parliament and of the Council and Decision 280/2004/EC of the European Parliament and of the Council and amending Regulations (EC) No 2216/2004 and (EU) No 920/2010 - not yet published in the Official Journal 07/10/2010 - Commission Regulation (EU) No 920/2010 for a standardised and secured system of registries pursuant to Directive 2003/87/EC of the European Parliament and of the Council and Decision No 280/2004/EC of the European Parliament and of the Council - version not including changes brought by Regulation of 18 November 2011 08/10/2008 - Commission Regulation (EC) No 994/2008 for a standardised and secured system of registries pursuant to Directive 2003/87/EC of the European Parliament and of the Council and Decision No 280/2004/EC of the European Parliament and of the Council - version applicable until 31 December 2011 26/10/2007 - EEA Joint Committee Decision No 146/2007 linking the EU ETS with Norway, Iceland and Liechtenstein 13/11/2006 - Commission Decision 2006/780/EC on avoiding DOUBLE COUNTING of greenhouse gas emission reductions under the Community emissions trading scheme for project activities under the Kyoto Protocol pursuant to Directive 2003/87/EC of the European Parliament and of the Council (notified under document number C(2006) 5362) 21/12/2004 - Consolidated version of Commission Regulation (EC) No 2216/2004 for a standardised and secured system of registries amended by Commission Regulation (EC) No 916/2007 of 31 July 2007, Commission Regulation (EC) No 994/2008 of 8 October 2008 and Commission Regulation (EU) No 920/2010 of 7 October 2010 - version not including changes brought by Regulation of 18 November 2011.


Application of VAT.


Legislative History of Directive 2003/87/EC.


Work prior to the Commission proposal.


08/02/2000 - COM(2000) 87 - Green Paper on greenhouse gas emissions trading within the European Union Mandate and results of ECCP Working Group 1 : Flexible mechanisms 04/09/2001 - Chairman's Summary Record of Stakeholder consultation meeting (with Industry and Environmental NGOs) 19/05/1999 - COM(1999) 230 - Preparing for Implementation of the Kyoto Protocol 03/06/1998 - COM(1998) 353 - Climate Change - Towards an EU Post-Kyoto Strategy Scope of the EU ETS: 07/2007 - Small Installations within the EU Emissions Trading System 10/2006 - Inclusion of additional activities and gases into the EU Emissions Trading System Further harmonisation and increased predictability: 12/2006 - The approach to new entrants and closures 10/2006 - Auctioning of CO2 emission allowances in the EU ETS 10/2006 - Harmonisation of allocation methodologies 12/2006 - Report on international competitiveness ECCP working group on emissions trading on the review of the EU ETS 15/06/2007 - Final report of the 4th meeting on Linking with Emission Trading Systems in Third Countries 22/05/2007 - Final report of the 3rd meeting on Further Harmonisation and Increased Predictability 26/04/2007 - Final Report of the 2nd meeting on Robust Compliance and Enforcement 09/03/2007 - Final Report of the 1st meeting on The Scope of the Directive.


Commission proposal of October 2001.


22/01/2002 - Non-paper on synergies between the EC emissions trading proposal (COM(2001)581) and the IPPC Directive 23/10/2001 - COM(2001) 581 - Proposal for a framework Directive for greenhouse gas emissions trading within the European Community.


Commission's reaction to reading of the proposal in Council and Parliament (including Council's common position)


18/07/2003 - COM(2003) 463 - Opinion of the Commission on the European Parliament's amendments to the Council's common position regarding the proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council 20/06/2003 - COM(2003) 364 - Commission Communication to the European Parliament concerning the Council's Common Position on the adoption of a Directive establishing a scheme for greenhouse gas emission allowance trading within the Community and amending Council Directive 96/61/EC 18/03/2003 - Common Position (EC) No 28/2003 - Council's Common Position on the adoption of a Directive establishing a scheme for greenhouse gas emission allowance trading within the Community and amending Council Directive 96/61/EC 27/11/2002 - COM(2002) 680 - Amended proposal for a directive of the European Parliament and of the Council establishing a scheme for greenhouse gas emission allowance trading within the Community and amending Council Directive 96/61/EC Faq.


Open all questions.


Questions and Answers on the revised EU Emissions Trading System (December 2008)


What is the aim of emissions trading?


The aim of the EU Emissions Trading System (EU ETS) is to help EU Member States achieve their commitments to limit or reduce greenhouse gas emissions in a cost-effective way. Allowing participating companies to buy or sell emission allowances means that emission cuts can be achieved at least cost.


The EU ETS is the cornerstone of the EU's strategy for fighting climate change. It is the first international trading system for CO 2 emissions in the world and has been in operation since 2005. As of I January 2008 it applies not only to the 27 EU Member States, but also to the other three members of the European Economic Area – Norway, Iceland and Liechtenstein. It currently covers over 10,000 installations in the energy and industrial sectors which are collectively responsible for close to half of the EU's emissions of CO 2 and 40% of its total greenhouse gas emissions. An amendment to the EU ETS Directive agreed in July 2008 will bring the aviation sector into the system from 2012.


How does emissions trading work?


The EU ETS is a 'cap and trade' system, that is to say it caps the overall level of emissions allowed but, within that limit, allows participants in the system to buy and sell allowances as they require. These allowances are the common trading 'currency' at the heart of the system. One allowance gives the holder the right to emit one tonne of CO 2 or the equivalent amount of another greenhouse gas. The cap on the total number of allowances creates scarcity in the market.


In the first and second trading period under the scheme, Member States had to draw up national allocation plans (NAPs) which determine their total level of ETS emissions and how many emission allowances each installation in their country receives. At the end of each year installations must surrender allowances equivalent to their emissions. Companies that keep their emissions below the level of their allowances can sell their excess allowances. Those facing difficulty in keeping their emissions in line with their allowances have a choice between taking measures to reduce their own emissions – such as investing in more efficient technology or using less carbon-intensive energy sources – or buying the extra allowances they need on the market, or a combination of the two. Such choices are likely to be determined by relative costs. In this way, emissions are reduced wherever it is most cost-effective to do so.


How long has the EU ETS been operating?


The EU ETS was launched on 1 January 2005. The first trading period ran for three years to the end of 2007 and was a 'learning by doing' phase to prepare for the crucial second trading period. The second trading period began on 1 January 2008 and runs for five years until the end of 2012. The importance of the second trading period stems from the fact that it coincides with the first commitment period of the Kyoto Protocol, during which the EU and other industrialised countries must meet their targets to limit or reduce greenhouse gas emissions. For the second trading period EU ETS emissions have been capped at around 6.5% below 2005 levels to help ensure that the EU as a whole, and Member States individually, deliver on their Kyoto commitments.


What are the main lessons learned from experience so far?


The EU ETS has put a price on carbon and proved that trading in greenhouse gas emissions works. The first trading period successfully established the free trading of emission allowances across the EU, put in place the necessary infrastructure and developed a dynamic carbon market. The environmental benefit of the first phase may be limited due to excessive allocation of allowances in some Member States and some sectors, due mainly to a reliance on emission projections before verified emissions data became available under the EU ETS. When the publication of verified emissions data for 2005 highlighted this “over-allocation”, the market reacted as would be expected by lowering the market price of allowances. The availability of verified emissions data has allowed the Commission to ensure that the cap on national allocations under the second phase is set at a level that results in real emission reductions.


Besides underlining the need for verified data, experience so far has shown that greater harmonisation within the EU ETS is imperative to ensure that the EU achieves its emissions reductions objectives at least cost and with minimal competitive distortions. The need for more harmonisation is clearest with respect to how the cap on overall emission allowances is set.


The first two trading periods also show that widely differing national methods for allocating allowances to installations threaten fair competition in the internal market. Furthermore, greater harmonisation, clarification and refinement are needed with respect to the scope of the system, the access to credits from emission-reduction projects outside the EU, the conditions for linking the EU ETS to emissions trading systems elsewhere and the monitoring, verification and reporting requirements.


What are the main changes to the EU ETS and as of when will they apply?


The agreed design changes will apply as of the third trading period, i. e. January 2013. While preparatory work will be initiated immediately, the applicable rules will not change until January 2013 to ensure that regulatory stability is maintained.


The EU ETS in the third period will be a more efficient, more harmonised and fairer system.


Increased efficiency is achieved by means of a longer trading period (8 years instead of 5 years), a robust and annually declining emissions cap (21% reduction in 2020 compared to 2005) and a substantial increase in the amount of auctioning (from less than 4% in phase 2 to more than half in phase 3).


More harmonisation has been agreed in many areas, including with respect to the cap-setting (an EU-wide cap instead of the national caps in phases 1 and 2) and the rules for transitional free allocation.


The fairness of the system has been substantially increased by the move towards EU-wide free allocation rules for industrial installations and by the introduction of a redistribution mechanism that entitles new Member States to auction more allowances.


How does the final text compare to the initial Commission proposal?


The climate and energy targets agreed by the 2007 Spring European Council have been maintained and the overall architecture of the Commission's proposal on the EU ETS remains intact. That is to say that there will be one EU-wide cap on the number of emission allowances and this cap will decrease annually along a linear trend line, which will continue beyond the end of the third trading period (2013-2020). The main difference as compared to the proposal is that auctioning of allowances will be phased in more slowly.


What are the main changes compared to the Commission's proposal?


In summary, the main changes that have been made to the proposal are as follows:


Certain Member States are allowed an optional and temporary derogation from the rule that no allowances are to be allocated free of charge to electricity generators as of 2013. This option to derogate is available to Member States which fulfil certain conditions related to the interconnectivity of their electricity grid, share of a single fossil fuel in electricity production, and GDP/capita in relation to the EU-27 average. In addition, the amount of free allowances that a Member State can allocate to power plants is limited to 70% of carbon dioxide emissions of relevant plants in phase 1 and declines in the years thereafter. Furthermore free allocation in phase 3 can only be given to power plants that are operational or under construction no later than end 2008. See reply to question 15 below. There will be more details in the Directive on the criteria to be used to determine the sectors or sub-sectors deemed to be exposed to a significant risk of carbon leakage , and an earlier date of publication of the Commission's list of such sectors (31 December 2009). Moreover, subject to review when a satisfactory international agreement is reached, installations in all exposed industries will receive 100% free allowances to the extent that they use the most efficient technology. The free allocation to industry is limited to the share of these industries' emissions in total emissions in 2005 to 2007. The total number of allowances allocated for free to installations in industry sectors will decline annually in line with the decline of the emissions cap. Member States may also compensate certain installations for CO 2 costs passed on in electricity prices if the CO 2 costs might otherwise expose them to the risk of carbon leakage. The Commission has undertaken to modify the Community guidelines on state aid for environmental protection in this respect. See reply to question 15 below. The level of auctioning of allowances for non-exposed industry will increase in a linear manner as proposed by the Commission, but rather than reaching 100% by 2020 it will reach 70%, with a view to reaching 100% by 2027. As foreseen in the Commission's proposal, 10% of the allowances for auctioning will be redistributed from Member States with high per capita income to those with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies. A provision has been added for another redistributive mechanism of 2% of auctioned allowances to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20% in greenhouse gas emissions compared with the reference year set by the Kyoto Protocol. The share of auctioning revenues that Member States are recommended to use to fight and adapt to climate change mainly within the EU, but also in developing countries, is raised from 20% to 50%. The text provides for a top-up to the proposed permitted level of use of JI/CDM credits in the 20% scenario for existing operators that received the lowest budgets to import and use such credits in relation to allocations and access to credits in the period 2008-2012. New sectors, new entrants in the periods 2013-2020 and 2008-2012 will also be able to use credits. The total amount of credits that may be used will, however, not exceed 50% of the reduction between 2008 and 2020. Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement, the Commission could allow additional access to CERs and ERUs for operators in the Community scheme. See reply to question 20 below. The proceeds from auctioning 300 million allowances from the new entrants reserve will be used to support up to 12 carbon capture and storage demonstration projects and projects demonstrating innovative renewable energy technologies. A number of conditions are attached to this financing mechanism. See reply to question 30 below. The possibility to opt-out small combustion installations provided they are subject to equivalent measures has been extended to cover all small installations irrespective of activity, the emission threshold has been raised from 10,000 to 25,000 tonnes of CO 2 per year, and the capacity threshold that combustion installations have to fulfil in addition has been raised from 25MW to 35MW. With these increased thresholds, the share of covered emissions that would potentially be excluded from the emissions trading system becomes significant, and consequently a provision has been added to allow for a corresponding reduction of the EU-wide cap on allowances.


Will there still be national allocation plans (NAPs)?


No. In their NAPs for the first (2005-2007) and the second (2008-2012) trading periods, Member States determined the total quantity of allowances to be issued – the cap – and how these would be allocated to the installations concerned. This approach has generated significant differences in allocation rules, creating an incentive for each Member State to favour its own industry, and has led to great complexity.


As from the third trading period, there will be a single EU-wide cap and allowances will be allocated on the basis of harmonised rules. National allocation plans will therefore not be needed any more.


How will the emission cap in phase 3 be determined?


The rules for calculating the EU-wide cap are as follows:


From 2013, the total number of allowances will decrease annually in a linear manner. The starting point of this line is the average total quantity of allowances (phase 2 cap) to be issued by Member States for the 2008-12 period, adjusted to reflect the broadened scope of the system from 2013 as well as any small installations that Member States have chosen to exclude. The linear factor by which the annual amount shall decrease is 1.74% in relation to the phase 2 cap.


The starting point for determining the linear factor of 1.74% is the 20% overall reduction of greenhouse gases compared to 1990, which is equivalent to a 14% reduction compared to 2005. However, a larger reduction is required of the EU ETS because it is cheaper to reduce emissions in the ETS sectors. The division that minimises overall reduction cost amounts to:


a 21% reduction in EU ETS sector emissions compared to 2005 by 2020; a reduction of around 10% compared to 2005 for the sectors that are not covered by the EU ETS.


The 21% reduction in 2020 results in an ETS cap in 2020 of a maximum of 1720 million allowances and implies an average phase 3 cap (2013 to 2020) of some 1846 million allowances and a reduction of 11% compared to the phase 2 cap.


All absolute figures indicated correspond to the coverage at the start of the second trading period and therefore don't take account of aviation, which will be added in 2012, and other sectors that will be added in phase 3.


The final figures for the annual emission caps in phase 3 will be determined and published by the Commission by 30 September 2010.


How will the emission cap beyond phase 3 be determined?


The linear factor of 1.74% used to determine the phase 3 cap will continue to apply beyond the end of the trading period in 2020 and will determine the cap for the fourth trading period (2021 to 2028) and beyond. It may be revised by 2025 at the latest. In fact, significant emission reductions of 60%-80% compared to 1990 will be necessary by 2050 to reach the strategic objective of limiting the global average temperature increase to not more than 2°C above pre-industrial levels.


An EU-wide cap on emission allowances will be determined for each individual year. Will this reduce flexibility for the installations concerned?


No, flexibility for installations will not be reduced at all. In any year, the allowances to be auctioned and distributed have to be issued by the competent authorities by 28 February. The last date for operators to surrender allowances is 30 April of the year following the year in which the emissions took place. So operators receive allowances for the current year before they have to surrender allowances to cover their emissions for the previous year. Allowances remain valid throughout the trading period and any surplus allowances can now be "banked" for use in subsequent trading periods. In this respect nothing will change.


The system will remain based on trading periods, but the third trading period will last eight years, from 2013 to 2020, as opposed to five years for the second phase from 2008 to 2012.


For the second trading period Member States generally decided to allocate equal total quantities of allowances for each year. The linear decrease each year from 2013 will correspond better to expected emissions trends over the period.


What are the tentative annual ETS cap figures for the period 2013 to 2020?


The tentative annual cap figures are as follows:


These figures are based on the scope of the ETS as applicable in phase 2 (2008 to 2012), and the Commission's decisions on the national allocation plans for phase 2, amounting to 2083 million tonnes. These figures will be adjusted for several reasons. Firstly, adjustment will be made to take into account the extensions of the scope in phase 2, provided that Member States substantiate and verify their emissions accruing from these extensions. Secondly, adjustment will be made with respect to further extensions of the scope of the ETS in the third trading period. Thirdly, any opt-out of small installations will lead to a corresponding reduction of the cap. Fourthly, the figures do not take account of the inclusion of aviation, nor of emissions from Norway, Iceland and Liechtenstein.


Will allowances still be allocated for free?


예. Industrial installations will receive transitional free allocation. And in those Member States that are eligible for the optional derogation, power plants may, if the Member State so decides, also receive free allowances. It is estimated that at least half of the available allowances as of 2013 will be auctioned.


While the great majority of allowances has been allocated free of charge to installations in the first and second trading periods, the Commission proposed that auctioning of allowances should become the basic principle for allocation. This is because auctioning best ensures the efficiency, transparency and simplicity of the system and creates the greatest incentive for investments in a low-carbon economy. It best complies with the “polluter pays principle” and avoids giving windfall profits to certain sectors that have passed on the notional cost of allowances to their customers despite receiving them for free.


How will allowances be handed out for free?


By 31 December 2010, the Commission will adopt EU-wide rules, which will be developed under a committee procedure (“Comitology”). These rules will fully harmonise allocations and thus all firms across the EU with the same or similar activities will be subject to the same rules. The rules will ensure as far as possible that the allocation promotes carbon-efficient technologies. The adopted rules provide that to the extent feasible, allocations are to be based on so-called benchmarks, e. g. a number of allowances per quantity of historical output. Such rules reward operators that have taken early action to reduce greenhouse gases, better reflect the polluter pays principle and give stronger incentives to reduce emissions, as allocations would no longer depend on historical emissions. All allocations are to be determined before the start of the third trading period and no ex-post adjustments will be allowed.


Which installations will receive free allocations and which will not? How will negative impacts on competitiveness be avoided?


Taking into account their ability to pass on the increased cost of emission allowances, full auctioning is the rule from 2013 onwards for electricity generators. However, Member States who fulfil certain conditions relating to their interconnectivity or their share of fossil fuels in electricity production and GDP per capita in relation to the EU-27 average, have the option to temporarily deviate from this rule with respect to existing power plants. The auctioning rate in 2013 is to be at least 30% in relation to emissions in the first period and has to increase progressively to 100% no later than 2020. If the option is applied, the Member State has to undertake to invest in improving and upgrading of the infrastructure, in clean technologies and in diversification of their energy mix and sources of supply for an amount to the extent possible equal to the market value of the free allocation.


In other sectors, allocations for free will be phased out progressively from 2013, with Member States agreeing to start at 20% auctioning in 2013, increasing to 70% auctioning in 2020 with a view to reaching 100% in 2027. However, an exception will be made for installations in sectors that are found to be exposed to a significant risk of 'carbon leakage'. This risk could occur if the EU ETS increased production costs so much that companies decided to relocate production to areas outside the EU that are not subject to comparable emission constraints. The Commission will determine the sectors concerned by 31 December 2009. To do this, the Commission will assess inter alia whether the direct and indirect additional production costs induced by the implementation of the ETS Directive as a proportion of gross value added exceed 5% and whether the total value of its exports and imports divided by the total value of its turnover and imports exceeds 10%. If the result for either of these criteria exceeds 30%, the sector would also be considered to be exposed to a significant risk of carbon leakage. Installations in these sectors would receive 100% of their share in the annually declining total quantity of allowances for free. The share of these industries' emissions is determined in relation to total ETS emissions in 2005 to 2007.


CO 2 costs passed on in electricity prices could also expose certain installations to the risk of carbon leakage. In order to avoid such risk, Member States may grant a compensation with respect to such costs. In the absence of an international agreement on climate change, the Commission has undertaken to modify the Community guidelines on state aid for environmental protection in this respect.


Under an international agreement which ensures that competitors in other parts of the world bear a comparable cost, the risk of carbon leakage may well be negligible. Therefore, by 30 June 2010, the Commission will carry out an in-depth assessment of the situation of energy-intensive industry and the risk of carbon leakage, in the light of the outcome of the international negotiations and also taking into account any binding sectoral agreements that may have been concluded. The report will be accompanied by any proposals considered appropriate. These could potentially include maintaining or adjusting the proportion of allowances received free of charge to industrial installations that are particularly exposed to global competition or including importers of the products concerned in the ETS.


Who will organise the auctions and how will they be carried out?


Member States will be responsible for ensuring that the allowances given to them are auctioned. Each Member State has to decide whether it wants to develop its own auctioning infrastructure and platform or whether it wants to cooperate with other Member States to develop regional or EU-wide solutions. The distribution of the auctioning rights to Member States is largely based on emissions in phase 1 of the EU ETS, but a part of the rights will be redistributed from richer Member States to poorer ones to take account of the lower GDP per head and higher prospects for growth and emissions among the latter. It is still the case that 10% of the rights to auction allowances will be redistributed from Member States with high per capita income to those with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies. However, a provision has been added for another redistributive mechanism of 2% to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20% in greenhouse gas emissions compared with the reference year set by the Kyoto Protocol. Nine Member States benefit from this provision.


Any auctioning must respect the rules of the internal market and must therefore be open to any potential buyer under non-discriminatory conditions. By 30 June 2010, the Commission will adopt a Regulation (through the comitology procedure) that will provide the appropriate rules and conditions for ensuring efficient, coordinated auctions without disturbing the allowance market.


How many allowances will each Member State auction and how is this amount determined?


All allowances which are not allocated free of charge will be auctioned. A total of 88% of allowances to be auctioned by each Member State is distributed on the basis of the Member State's share of historic emissions under the EU ETS. For purposes of solidarity and growth, 12% of the total quantity is distributed in a way that takes into account GDP per capita and the achievements under the Kyoto-Protocol.


Which sectors and gases are covered as of 2013?


The ETS covers installations performing specified activities. Since the start it has covered, above certain capacity thresholds, power stations and other combustion plants, oil refineries, coke ovens, iron and steel plants and factories making cement, glass, lime, bricks, ceramics, pulp, paper and board. As for greenhouse gases, it currently only covers carbon dioxide emissions, with the exception of the Netherlands, which has opted in emissions from nitrous oxide.


As from 2013, the scope of the ETS will be extended to also include other sectors and greenhouse gases. CO 2 emissions from petrochemicals, ammonia and aluminium will be included, as will N2O emissions from the production of nitric, adipic and glyocalic acid production and perfluorocarbons from the aluminium sector. The capture, transport and geological storage of all greenhouse gas emissions will also be covered. These sectors will receive allowances free of charge according to EU-wide rules, in the same way as other industrial sectors already covered.


As of 2012, aviation will also be included in the EU ETS.


Will small installations be excluded from the scope?


A large number of installations emitting relatively low amounts of CO 2 are currently covered by the ETS and concerns have been raised over the cost-effectiveness of their inclusion. As from 2013, Member States will be allowed to remove these installations from the ETS under certain conditions. The installations concerned are those whose reported emissions were lower than 25 000 tonnes of CO 2 equivalent in each of the 3 years preceding the year of application. For combustion installations, an additional capacity threshold of 35MW applies. In addition Member States are given the possibility to exclude installations operated by hospitals. The installations may be excluded from the ETS only if they will be covered by measures that will achieve an equivalent contribution to emission reductions.


How many emission credits from third countries will be allowed?


For the second trading period, Member States allowed their operators to use significant quantities of credits generated by emission-saving projects undertaken in third countries to cover part of their emissions in the same way as they use ETS allowances. The revised Directive extends the rights to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50% of the EU-wide reductions over the period 2008-2020. For existing installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1.6 billion credits over the period 2008-2020. In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11% of their allocation during the period 2008-2012, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2012 period. New sectors and new entrants in the third trading period will have a guaranteed minimum access of 4.5% of their verified emissions during the period 2013-2020. For the aviation sector, the minimum access will be 1.5%. The precise percentages will be determined through comitology.


These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocol’s Joint Implementation (JI) mechanism (covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol) or Clean Development Mechanism (CDM) (for projects undertaken in developing countries). Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units (ERUs) while those from CDM projects are called Certified Emission Reductions (CERs).


On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-2012 will be accepted in the period 2013-2020. Furthermore, from 1 January 2013 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types. Such a quality control mechanism is needed to assure the environmental and economic integrity of future project types.


To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries. The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50% of the required reductions. Such agreements would not be required for new projects that started from 2013 onwards in Least Developed Countries.


Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement , additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional types of project credits or other mechanisms created under the international agreement. However, once an international agreement has been reached, from January 2013 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commission will be eligible for use in the Community scheme.


Will it be possible to use credits from carbon ‘sinks’ like forests?


No. Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry (‘LULUCF’) projects which absorb carbon from the atmosphere. It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons:


LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions. Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions 'leakage' problems arising from such projects. The temporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and impose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from installations currently covered by the system. This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced. Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal.


The Commission, the Council and the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments. For example, using part of the proceeds from auctioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outside the EU, and may provide a model for future expansion. In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system for financing reductions in deforestation levels in developing countries.


Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS?


예. Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits. These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system. Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the ETS. The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede other policy measures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules.


Are there measures in place to ensure that the price of allowances won't fall sharply during the third trading period?


A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability. The revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility. Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years. The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-allocation of allowances which could not be “banked” for use in the second trading period. For the second and subsequent trading periods, Member States are obliged to allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expected to have any impact on the price.


A new provision will apply as of 2013 in case of excessive price fluctuations in the allowance market. If, for more than six consecutive months, the allowance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States. If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25% of the remaining allowances in the new entrant reserve.


The price of allowances is determined by supply and demand and reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind (availability of renewable energy) and temperature (demand for heating and cooling) etc. A degree of uncertainty is inevitable for such factors. The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices.


Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems?


예. One of the key means to reduce emissions more cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market. The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems. Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions. The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission allowances. This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to fulfil their respective reduction commitments.


The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change.


While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised countries that have ratified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity (such as a state or group of states under a federal system) which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS. Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS.


What is a Community registry and how does it work?


Registries are standardised electronic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances. As a signatory to the Kyoto Protocol in its own right, the Community is also obliged to maintain a registry. This is the Community Registry, which is distinct from the registries of Member States. Allowances issued from 1 January 2013 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries.


Will there be any changes to monitoring, reporting and verification requirements?


The Commission will adopt a new Regulation (through the comitology procedure) by 31 December 2011 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive. A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate.


What provision will be made for new entrants into the market?


Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or airlines that enter the system after 2013 (“new entrants”). The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations.


A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture and storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies. There should be a fair geographical distribution of the projects.


In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning. The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve.


What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council?


The European Parliament's Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new entrant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Council in spring 2007. This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet. Projects shall be selected on the basis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing. Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation. No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15% of the total number of allowances (i. e. 45 million allowances) available for this purpose. The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attributed allowances to the operator, who will not receive any allowances.


A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2015 for this purpose.


What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS?


When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implications, in particular with respect to the risk of carbon leakage. On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate.


For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20.


What are the next steps?


Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009. This concerns the collection of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2013, and the national lists of installations and the allocation to each one. For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2012.


The Commission has already started the work on implementation. For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is ongoing (list of sectors due end 2009). Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning (due by June 2010), the harmonised allocation rules (due end 2010) and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers (due end 2011).


EU Emissions Trading System (ETS) data viewer.


자세한 정보.


To download data:


The user manual provides detailed instructions on how to use the data viewer.


Data source:


Allowances allocated free of charge (1.1, 1.1.1, 1.1.2 and 1.1.3) Verified emissions (2) Surrendered units (4, 4.1, 4.2 and 4.3)


Data extracted at entity level, and aggregated at national level and by type of activity.


Allowances auctioned or sold (EUAs and EUAAs) (1.3)


Data based on auction calendars and auction results published by the auctioning platforms for emission allowances in the EU ETS.


European Environment Agency:


Correction to freely allocated allowances (1.2) Estimates for allowances and emissions 2005–2012 to reflect current ETS scope (3)


Data based on information from Member States and the European Commission.


The EEA produces estimates of emissions and allowances for 2005–2012 in order to reflect the current scope of the EU ETS (third trading period from 2013 to 2020). This is because the scope of the EU ETS has evolved since it was created in 2005 (inclusion of new countries, activities and gases), therefore the trends in emissions and allocated allowances directly based on the EUTL are not fully consistent over time. Taking into account these estimates is relevant for trend analyses over several years, in particular across trading periods.


추가 정보.


The ETS information 1. Total allocated allowances , 1.2 Correction to freely allocated allowances (not reflected in EUTL) , 1.3 Allowances auctioned or sold are only available at national level. The data can be split between aviation (activity type 10) and stationary installations (activity types 20-99). No further split by activity type is possible. These data are therefore only presented when the following parameters are selected:


EU ETS information: “10 Aviation” or “20-99 All stationary installations" (default selection) Size: "All sizes" (default selection) Active entity: "All entities" (default selection)


The list of countries includes NER 300 auctions. This is to reflect the auctioning, at EU level, of a certain number of allowances, as part of the "NER 300" funding programme for innovative low-carbon energy demonstration projects. These allowances are visible when selecting “NER 300 auctions” in the category “Country”.


The ETS information on surrendered units is available by type of units ( 4.1 (EUAs and EUAAs) , 4.2 (CERs) and 4.3 (ERUs) ) until 2012. From 2013 onwards, only the total of surrendered units (4) is available.


The information on the type of activity of the entities covered by the EU ETS is based on the EUTL classification (which differs from UNFCCC nomenclature for greenhouse gas emission source categories or NACE codes). It was further harmonised by the EEA, in order to merge activity type codes used in the first and second trading periods (and still used by a significant number of installations) with new activity type codes formally in use in the current trading period. This harmonisation was carried out on the basis of additional information available on the actual activity of installations.


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